سوالات رایج درباره بیمه  عمر


سوال و پاسخ از خبره ترین اساتید صنعت بیمه ای کشور

( راهنمای نمایندگان بیمه عمر ایران )


آقایان : روحی ،‌ رحیم زاده ،‌ حرفت ، رحمانی

و سرکار خانم چالاکی پاسخ های شما را میدهند


×××××××××××××××××××

سوال 1 :استاد روحی عزیز : ضمن خوشامدگویی مجدد  سوال اولی که ازتون به عنوان نماینده گروه دارم و سوال اکثر دوستان و همکاران نیز هست اینه که : بعد از طی کردن این مراحل سخت و سربلند بودنمون در آزمون  , روال کاری و اداری ما برای دریافت کد به چه صورت خواهد بود؟! چقد زمان نیاز هست؟! اقداماتی که نمایندگان باید انجام بدن چگونه ست و مسوول پیگیری کارها چه اشخاصی و چه اداره ای هست؟ باید از استان محل زندگی پیگیر بشیم یا مرکز؟!


پاسخ جناب روحی : انشااله پس از پایان دوره و صدور گواهی آموزشی ، ساکنین تهران مستقیم به امور نمایندگان مراجعه می کنند و عزیزان در شهرستان به استان مربوطه مراجعه می نمایند برای تکمیل پرونده ، همزمان با تشکیل و تکمیل پرونده ،همکاران ما در  امورنمایندگان و مدیریت استانها ، استعلام مدرک تحصیلی ، پایان خدمت برای آقایون ، سو پیشینه ، عدم اعتیاد ، حراست و پولشویی گرفته می شود  . همزمان سفته ها امضا و توسط ضامنین امضا می شود .پس از اخذ استعلامات قرارداد نمایندگی با شما منعقد و کد نمایندگی صادر می شود و به شعب معرفی می شوید.دوستانی که در شهرستان قبلا تشکیل پرونده دادند ، بعد صدور گواهی آموزشی مجددا به استان مراجعه نمایند تا پرونده تکمیل و استعلام ها گرفته شود


سوال 2 : ضامنین و سفته ها و استعلام پولشویی و... هم در همان استان محل سکونت نماینده است یا در تهران؟ امکان این هست که از تهران پیگیر دریافت کد شویم؟


پاسخ جناب روحی : از نظر ما مشکلی نیست اما بهتره برای شناخت همکاران ما در امور نمایندگان استانی و مدیران واحد استانی و ایجاد روابط حسنه و افزایش تعامل مثبت با واحدی که انشااله سالها با آنها قراره همکاری داشته باشید و زیر نظرشان کار بکنید ،بهتره از طریق استان اقدام نمایید



سوال 3 : جناب روحی میشه بفرمایید این مراحل حدودا چقد طول میکشه تا طی بشه؟ ما الان یکسری بیمه بازاریابی کردیم که دیگه به طولانی شدن صدور اعتراض دارن!


پاسخ جناب روحی : معمولا استعلام حراست بین دو هفته تا بیست روز طول می کشد .استعلام پولشوییی معمولا دو هفته طور می کشد . اگر سریعا اقدام نمایید ظرف بیست روز می توانید انشااله کد را دریافت نمایید


سوال 4 : از صدورگواهی تا اخذ کد حدودا چقدر زمان لازم می باشد ؟


پاسخ جناب روحی :
اگر حراست استانها زود پاسخ به مرکز بدهند مدیریت حراست هم سریع استعلام را برای ما می فرستند ، ما نیز انشااله سعی می نماییم تا پایان بهمن سری اول متقاضیان کد خود رد دریافت نمایند .


سوال 5 :آیا از گروه های اول و دوم استعلام و کدی صادر شده ؟


پاسخ جناب روحی : بله ،‌اولین متقاضی پریروز پرونده اش را تکمیل و استعلامات او صادر شد به محض وصول پاسخ قرارداد منعقد و کد صادر می شود.


سوال 6 : مسوولین پیگیری و ثبت کدهای نمایندگی چه کسانی می باشند و تا چه زمانی کلیه کدها صادر می شوند ؟


پاسخ جناب روحی : انشااله سروران عزیزم جناب آقایان حرفت و رحیم زاده عزیز در این فرجه باقی مانده سیستم نرم افزاری را برای تعریف کد نمایندگان تخصصی فروش بیمه عمر آماده نمایند. ما در امور نمایندگان تمام مقدمات اداری لازم را برای اعطای کد  فراهم کرده ایم.


سوال 7 : شرایط ضامن ها به چه صورت می یاشد؟و چه شرایطی الزامیست؟


پاسخ جناب روحی : ضامن دو نفر باید باشند . می توانند دو نماینده بیمه ایران ، یا یک نماینده بیمه ایران یا یک کارمند رسمی دولت یا دو کارمند رسمی دولت و یا مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی باشند . ضامن ها بصورت ترکیبی هم ممکن است.


سوال 8 : جناب روحی مراحلی که بعد از قبولی طی کنیم به ترتیب می فرمایید؟


پاسخ جناب روحی : مراحل بعد از پایان دوره و صدور گواهی آموزشی عبارتند از  ،
.- مراجعه به واحد استانی برای تکمیل پرونده
استعلام توسط مسول انور نمایندگان استان صادرمی شود .
 تضامین توسط متقاضی ارایه می شود
پس از اخذ پاسخ استعلام ها و تضامین قرارداد نمایندگی منعقد و اطلاعات در سیستم سبت شده و کد نمایندگی اعطا می شود و نماینده به شعب معرفی می شود.


سوال 9 : جناب روحی ،‌ضامن  مستمری بگیر نیروهای مسلح هم مورد قبول می باشد ؟


پاسخ جناب روحی : بله از هفته آینده به واحدهای استانی تان مراجعه نمایید بنده طی بخشنامه ای به مدیران محترم استانها اطلاع رسانی می نمایم که پذیرای شما عزیزان باشند ، مستمری بگیران لشکری و کشوری که دولتی باشد قبول خواهد بود.


سوال 10 : استاد محترم میشه دقیقا بفرمائید منظور از استعلام پولشویی چیست؟


پاسخ جناب روحی : واحد پولشویی در همه سازمان دایر است و تمام واحدهای کسب و کار که از سازمانها مجوز می گیرند برای راه اندازی باید در واحد مذکور تشکیل پرونده بدهند و تاییدیه بگیرند.


سوال 11 : ما تهرانیا بیایم امور نمایندگان؟ فیش حقوقی ضامن ها هم همون شنبه میتونیم بیاریم؟


پاسخ جناب روحی : بله تهرانیها از شنبه می توانند به امور نمایندگان مراجعه نمایند .
مدارک لازم شامل عکس دو قطعه ، کپی شناسنامه و کارت ملی و مدرک تحصیلی متقاضی نمایندگی ارائه شود .تضامین را موقع انعقاد قرارداد هم می توانید بیاورید.


در پایان از استاد بزرگوار ، جناب آقای روحی بخاطر سعه صدر و خویشتن داری و حس مسوولیت پذیری ایشان و پاسخ دادنشان به تمامی سوالات دوستان وهمکاران محترم کمال تشکر را داریم - ارادتمند شما : مهدی گلچینی